Algemene Voorwaarden

        • De behandelingsovereenkomst gaat in vanaf het moment dat de cliënt een afspraak voor een intakegesprek heeft gepland.
        • De behandelingsovereenkomst is tweeledig; 
          • De therapeut en de cliënt gaan een relatie met elkaar aan voor een bepaalde periode in de verhouding therapeut – cliënt.
          • De behandeling heeft betrekking heeft op de door cliënt aangedragen hulpvraag en behandeldoelen. Deze kunnen lopende het traject worden bijgesteld, gespecificeerd.
        • De therapeut is gehouden aan en werkt volgens de vastgestelde beroepscode gedragsregels en beroepsprofielen voor therapeuten, vastgesteld door de beroepsvereniging VBAG.
        • De therapeut behoudt zich het recht voor cliënten en opdrachten te weigeren. De reden wordt te allen tijde teruggekoppeld aan de cliënt/opdrachtgever.
        • De overeenkomst kan op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden worden beëindigd: 
          • Therapeut en cliënt bepalen in gezamenlijk overleg dat er geen sessies meer nodig zijn;
          • Cliënt geeft mondeling, schriftelijk of via e-mail aan dat hij geen sessies meer wil afspreken;
          • De therapeut geeft mondeling, schriftelijk of via e-mail aan geen sessies meer te zullen geven;
          • Cliënt houdt zich herhaaldelijk niet aan de algemene bepalingen uit deze behandelingsovereenkomst of aan afspraken die gedurende de sessies zijn gemaakt tussen cliënt en de therapeut;
          • De therapeute is van mening dat in verband met de problematiek van de cliënt en de competentie van de therapeut, de therapeut niet afdoende bekwaam is de cliënt te begeleiden. Dit is in ieder geval aan de orde wanneer de problematiek direct verband houdt met contra-indicaties.
        • In geval van een geschil kunnen cliënten en opdrachtgevers zich wenden tot de beroepsvereniging VBAG.
        • De therapeut houdt een dossier bij van aantekeningen van de gehouden sessies en andere relevante documenten, dat op diens verzoek door de cliënt kan worden ingezien. Wanneer de behandeling is afgerond wordt het dossier gesloten en blijft het twintig jaar bewaard. Daarna wordt het vernietigd. De cliënt heeft het recht, in afstemming met de therapeut, het dossier in te zien. Naast het recht op inzage heeft de cliënt ook het recht om feitelijke onjuiste informatie in het dossier te corrigeren. Dit zal geschieden in de vorm van een aanvulling, het voorgaande mag niet worden verwijderd.
        • De therapeut houdt zich aan haar geheimhoudingsplicht. Gegevens van de cliënt worden alleen met diens uitdrukkelijke goedkeuring, vermeld in de behandelingsovereenkomst, aan derden (artsen en andere therapeuten) overhandigd of medegedeeld. De casus van de cliënt kan wel vertrouwelijk en geanonimiseerd besproken worden met collega’s om de behandeling te optimaliseren. De gegevens van de cliënt vallen onder de privacywetgeving. Geheimhouding binnen een therapietraject stopt indien aannemelijk is dat cliënt zichzelf ofwel anderen schade aanbrengt of zegt te gaan brengen en het redelijkerwijs noodzakelijk is externe partijen te raadplegen.
        • Indien cliënt, diens huisarts of andere behandelaar een schriftelijke rapportage verlangt van het gehouden behandelingstraject met cliënt, wordt hiervoor een factuur gestuurd aan cliënt. Deze factuur betreft maximaal een uur arbeid tegen het in de overeenkomst met de cliënt afgesproken uurtarief.
        • Gemaakte afspraken kunnen tot 24 uur voor de sessie kosteloos worden geannuleerd. Bij overschrijding van deze termijn, worden de kosten van de volledige sessie in rekening gebracht. 
        • Cliënten passen interventies waarvan zij hebben kennisgenomen, onder geen beding toe op anderen. Oefeningen die aan de cliënt zijn aangeleerd, worden uitsluitend door zichzelf gehanteerd en mogen onder geen voorwaarde aan derden worden aangeleerd of overgedragen. Ook het (eventueel) ter beschikking gestelde audiomateriaal dient alleen door de cliënt gebruikt te worden en mag onder geen beding gedupliceerd of verspreid worden onder derden.
        • Na afloop van iedere sessie wordt de cliënt in de gelegenheid gesteld aan te geven hoe hij/zij zich voelt. De therapeut adviseert de cliënt over manieren om de praktijk op verantwoorde wijze te verlaten. Therapeutisch centrum het Verschil aanvaardt geen aansprakelijkheid als blijkt dat de cliënt onverantwoord handelt, dan wel zonder overleg andere therapieën aangaat of is aangegaan dan wel enige medische- of andere, voor de therapie of training belangwekkende informatie, heeft verzwegen of achtergehouden.
        • De therapeut behandelt geen cliënten die onder invloed staan van alcoholhoudende dranken of geest beïnvloedende middelen (met uitzondering van medisch voorgeschreven middelen). Als de cliënten bij aanvang van de sessie of training onder invloed blijken te zijn van bovengenoemde middelen, vervalt de sessie en worden de kosten volledig in rekening gebracht.
        • Als de cliënt later dan de afgesproken aanvangstijd verschijnt, wordt 15 minuten later de sessietijd bekort tot de oorspronkelijke eindtijd. Indien cliënt meer dan 15 minuten te laat komt, vervalt de sessie. De kosten worden volledig doorberekend.
        • De betaling voor de sessies is bij voorkeur per bank. Bij te late betaling wordt 15% administratiekosten in rekening gebracht. Als na een termijn van 30 dagen betaling uitblijft, zal de vordering in handen worden gegeven van een incassobureau.
        • Alle eventuele nadelige gevolgen welke voortvloeien uit het achterhouden van informatie, zijn voor verantwoordelijkheid van de cliënt.
        • De tarieven worden vermeld op de website: www.therapeutischcentrumhetverschil.nl en kunnen maximaal eens per jaar gewijzigd worden.

         


        Therapeutisch centrum het Verschil

        Hornweg 177-A

        1432 GH Aalsmeer

        Telefoonnummer: 06 81667438

        Email: info@therapeutischcentrumhetverschil.nl
        KvK-nummer: 84649178

        Btw: NL003995097B63